Kształcenie i wychowanie w Seminariach Duchownych od XVI do połowy XX wieku
Catalogue index: 02388
W publikacji znajdziemy metodyczne pokazanie różnic w kilku modelach w formacji seminaryjnej stosowanych w nowożytności. Między innymi w modelach formacji św. Karola Boromeusza i Bartłomieja Holzhausera.
- Availability: In stock
- Delivery: from PLN8.99 (Odbiór w punkcie PACZKA48)
- Autor:
- ISBN:
- 978-83-8101-093-1
- Oprawa:
- Format:
- 16x,5 x 23,5 cm
- Liczba stron:
- 444
- EAN code:
- 9788381010931
PLN59.00 -58% PLN25.00 gross / egz.
The lowest price during 30 days prior to the promotion: PLN59.00 / egz. -58%
Description
Książka zaczyna się od opisania reformy trydenckiej kształcenia kapłanów. Następnie, bazując głównie na źródłach z terenów Polski oraz Włoch, autor przybliża historię zmian, jakie przechodziła edukacja i wychowanie kapłanów.
W publikacji znajdziemy metodyczne pokazanie różnic w kilku modelach w formacji seminaryjnej stosowanych w nowożytności. Między innymi w modelach formacji św. Karola Boromeusza i Bartłomieja Holzhausera. A także ujednolicanie się tych mechanizmów kształcenia w obrębie Kościoła Zachodniego.
Na koniec ks. Orczyk dokonuje refleksji na temat poszukiwania dróg edukacji kleryków we współczesnym świecie. Autor zastanawia się, jaka powinna być formacja alumnów po soborze watykańskim II i jak zrealizować postulat większej otwartości na świat w wychowaniu seminaryjnym.
Ważną częścią książki są trudno dostępne materiały źródłowe: porządek dnia, program dydaktyczny, warunki przyjęcia do seminarium, przepisy wychowawcze.
W publikacji znajdziemy metodyczne pokazanie różnic w kilku modelach w formacji seminaryjnej stosowanych w nowożytności. Między innymi w modelach formacji św. Karola Boromeusza i Bartłomieja Holzhausera. A także ujednolicanie się tych mechanizmów kształcenia w obrębie Kościoła Zachodniego.
Na koniec ks. Orczyk dokonuje refleksji na temat poszukiwania dróg edukacji kleryków we współczesnym świecie. Autor zastanawia się, jaka powinna być formacja alumnów po soborze watykańskim II i jak zrealizować postulat większej otwartości na świat w wychowaniu seminaryjnym.
Ważną częścią książki są trudno dostępne materiały źródłowe: porządek dnia, program dydaktyczny, warunki przyjęcia do seminarium, przepisy wychowawcze.
Features
Autor: | |
Redaktor: |
|
ISBN: |
|
Oprawa: | |
Format: |
|
Liczba stron: |
|
Producer: | |
EAN code: |
|